ההבדל בין רכישת דיו או טונר בחנות מחשבים לרכישתם בחנות מקוונת באינטרנט

צרכנות דיו וטונרים חשובה במיוחד לבעל עסק שמרבה להשתמש במדפסתו. רכישת הדיו או הטונר ניתנת ליישום בחנות המחשבים הפרונטלית שליד מקום פועלו, או דרך האינטרנט באמצעות משלוח. מהם ההבדלים בין סוגי הרכישות ומה עדיף בין השניים? הבה ונבחן זאת.

איכות המוצר

בחנות פרונטלית – הלקוח מגיע לרכוש דיו וטונרים במקום שמשווק זאת לצד מחשבים וחומרה. המוכר התחייב לקו-מכירות של ציוד יקר ובנוסף הוא שוכר את החנות שלו, מה שמעלה את תעריף הוצאותיו. בשל כך, הוא חייב לצמצם עלויות תפעול בתחום הדיו והטונרים, להוריד בדיקות ולעבוד עם ספקים המציעים מחירים נוחים אך שהם עצמם בקושי נבדקו על ידיו.

בחנות אינטרנטית – הלקוח משוחח עם משווק שמאחוריו ישנה מעבדת דיו וטונרים ייעודית, עם משאבי בדיקה מרובים עקב היעדר תשלומי שכירות ועיסוק במכירת מתכלים בלבד. עם משאבי הבדיקה הללו ממפה המשווק את איכות מוצריו ובוחר לעבוד עם הספקים הטובים במשק.

טיב השירות

בחנות פרונטלית – לרוב לא יהיה משלוח, או שיהיה משלוח בפרקי זמן דחוקים עם איחורים ולחץ. אם הלקוח מגיע עם מחסנית או טונר פגומים, הוא יצטרך להציג חשבונית קנייה עם תאריך ושעה על מנת שיזוהה בחנות, בוודאי אם הוא מגיע מספר ימים אחרי המשלוח ולא בו ביום, או ביום שלמחרת, אז עוד ניתן לזכור מי הוא היה ומה הוא קנה.

בחנות אינטרנטית – לרוב, ניתן לזהות את הצרכן על פי שמו ומספר זהותו אם ספרות בודדות מאמצעי התשלום. המאגר בחנות האינטרנטית הוא מאגר ממוחשב, ולכן קל מאד למצוא בו לקוחות עבר כמעט מכל פרק זמן. משלוח נעשה לכל בית עסק או בית פרטי ללא צורך במרכזי חלוקה של דואר ישראל.

מחירים

בחנות פרונטלית – צפויים מחירים יקרים עקב מחירי השכירות והכורח באחזקת מוצרי חומרה יקרים למכירה בעתיד. המשווק מייבא מוצרים שבקושי נבדקו ומתחייב למכור אותם במחיר יקר על מנת לעמוד בנטל היקר של ניהול חנות טכנולוגיה באזור מסחרי בישראל.

בחנות אינטרנטית – צפויים מחירים לא יקרים בכלל, עקב קשרי ספקים ענפים המאפשרים להם למכור בזול הודות למחירי פתיחה מיוחדים נמוכים שהם מקבלים. המשווק מחזיק במוצר שנבדק במעבדות מקצועיות והוא יודע שיש לו את מה שהלקוח צריך, ובאיכות. אף על פי כן הוא מוכר זאת בזול, כולל משלוח ותמיכה על המוצר.